marți, 31 mai 2011

Transalpina, Apuseni: foarte tare frate ! - 2008

Aşa cum am tot cârcotit pe aici prin 'Expediţii ', la iniţiativa lui Bogdan ( bbb ), pentru care îl felicit şi îi mulţumesc de invitaţie, am reuşit să punem cap la coadă o năzdrăvană rusoaică ( Niva rulz ) şi pe micuţa americană ( Wrangler YJ ), la o minunată drumeţie, pe cărările, mai bune sau mai rele, mai drepte sau mai înclinate, mai uscate sau mai ude, de prin ţarişoara noastră dragă.
Dupa bătrânul ceas al americancei mele, am băgat 834 mile ( aprox. 1335 km ), din care aproape jumătate pe alte caldarâmuri decât asfaltate, desfătându-ne privirea, mintea şi sufletul cu mănăstiri, peşteri, lacuri, râuri şi cascade, sate şi cătunuri, vârfuri 'nalte şi fructele pădurilor.
Câteva repere ale plimbării noastre, în ordinea în care ne-au aparut în cale:

Bucale-Rm Vâlcea- Mănăstirea Bistriţa ( Peştera Liliecilor ), Mănăstirea Polovragi ( Peştera cu acelaşi nume), Rânca, Vf. Păpuşa ( începutul Transalpinei ), Obârşia Lotrului, Lacul Vidra, Şugag, Sebeş, Alba Iulia, Roşia Montana ( Minele Romane, Tăul Mare, Tăul Mic ), Arieşeni ( Peştera Vârciorog, vârful Biharia, Groapa Ruginoasa ), Gârda de Jos ( Gheţarul Scărişoara ), Călineasa, I.C. Ponor ( Lacul Fântanele, Peştera Şura Mică, Cheile Someşului Cald, Cetăţile Rădesei ), Padiş, Huedin - şi din nou acasă ........
Dacă am uitat ceva, pozele vor spune de la sine.(scris de Knut - Daniel)
Vf. Păpuşa văzut din Rânca
Început de drum spre fericire - Transalpina - de la Rânca spre Obârşia Lotrului
Vf. Păpuşa - într-un final am ajuns cu masinile acolo sus


Pe Vf. Păpuşa - 2135 m
Vf. Păpuşa
Vedere spre Rânca de pe Vf. Păpuşa

Cai săbatici pe Transalpina
Drum spre cer

Un camping foarte fain in localitatea Căpâlna ( spre Sebeş)
Străduţă în Roşia Montană


După mure undeva pe lângă Arieşeni
O mică plimbare
După ce am alungat ursul ne aşezăm la o gustare
Spre Groapa Ruginoasa
Groapa Ruginoasa
O frumuseţe
Peştera şi gheţarul Scărişoara (localitatea Gârda de Sus)
Drumul de la Gheţarul Scărişoara spre I.C. Ponor
În sfârşit.......... prima noapte la cort

Camping în Padiş
Din păcate, a trebuit să ne despărţim după numai o săptămână de Gabriela şi Daniel aşă că am continuat  călătoria doar noi doi(pentru încă vreo 7 zile). Nu ştiam exact încotro să mai mergem aşă că ne-am îndreptat spre puţină relaxare pe la Băile Felix. Nu am avut noroc de vreme faina iar staţiunea era puţin manelizată.Nu am rezistat şi a doua zi aici şi am făcut o plimbare pe la vecini, la Debrecen. Oraş destul de vechi, cu oarece istorie şi foarte curat.
Următoarea săptămână am început-o iarăşi pe şosele şi coclauri. Am ajuns pe la Peştera Urşilor de la Chişcău, iar seara am pus capul pe pernă la Timişoara unde am stat două zile. E prima dată când ajung în Timişoara şi ce să zic ..... diferenţă foarte mare între maneaua asta sudistă de Bucureşti şi Timişoara. Nu are rost să mai comentăm.
De la Timişoara am plecat spre Cheile Nerei. Din păcate nu am reuşit să le vizităm cum trebuie(da" o să ne luăm revanşa), ci doar am dat o fugă prin zonă, iar seara am intrat în Băile Herculane. Cred că este localitatea aşezată în cel mai frumos peisaj din această tară. Peisaj avem dar nu avem minte să tragem foloase de pe urma lui. Staţiunea este o tristeţe totală.
Cazanele Dunării au mai alungat din "mucegaiul" Băilor Herculane. În drum spre casă ne-am oprit pe urmele lui Tudor Vladimirescu la Tismana. E impresionantă, extraordinară şi-ţi vine să te muţi acolo(asta dacă te primesc măicuţele). Chiliile măicuţelor sunt transformate în hoteluri de patru stele (cel puţin aşa arată din afară că în interior nu m-au primit) iar "chiliile" pentru oaspeţi nu pot fi descrise la cât de bine arată.  
Debrecen

Peştera Urşilor
Peştera Urşilor 






Ce credeţi ca e aici?...................
Vreun hotel ceva?..................... E mănăstire Tismana. Foarte frumoasa!!!!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu